EVENTYR PÅ ÆRØ

Der var helt stille her på bloggis i går, og hvis I følger med på Insta (@Miekirstinequist) ved I hvorfor. Paw og jeg tog nemlig en endagstur til Ærø og hold nu fast hvor er det bare en lille perle i det sydfynske øhav. Jeg har haft et ønske om at besøge øen de sidste par somre og derfor var en mine forventninger så høje, at jeg næsten kun kunne blive skuffet. Det blev jeg ikke. Slet slet ikke. Jeg har selvfølgelig taget en million millard billeder og derfor bliver de delt op i tre forskellige indlæg. Billederne her er en omgang “best of” fra dagen. Vi spiste selvfølgelig en masse forskelligt mad og det får også et helt indlæg for sig selv. Så godt var det 😉

photo IMG_4230_zps8d1b62d4.jpg

Det eneste rigtig store minus ved Ærø er, at det er P**** dyrt at kommer derover. Det koster over 500 kr. at have en bil med på færgen og 200 kr. pr. returbillet. Altså for en enkelt person. Så ja, det er ikke lige den tur man tager på hver weekend. For at få set så meget af øen, på den korte tid vi havde, valgte vi at tage cykler med. Vi sejlede til Ærøskøbing og derfra cyklede vi et godt stykke ind på øen og så den smukke natur. Det kan varmt anbefales.

photo IMG_4070_zps6d3ebaab.jpg

Ved standen i Ærøskøbing står en lang række af de fineste små badehuse. Jeg kan slet slet ikke stå for sådan noget og tror måske at jeg nåede at tage over 100 billeder af dem..haha 🙂 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor meget det må øge livskvaliteten at have sådan et. Tænk sig at tilbringe alle de varme sommerdage ved sådan et. Hermed endnu en ting jeg skal prøve inden jeg dør 😉

photo IMG_4071_zps17fb47c9.jpg

photo IMG_4048_zpsba5865c8.jpg

Selvom Ærøskøbing er verdens mindste by med under 1000 indbyggere, er der mange fine butikker. Jeg kunne i hver fald have købt mig fattig i interiør – der var bare ikke plads i cykelkurven 😉

photo IMG_4077_zps630b7199.jpg

photo IMG_4246_zps72b2b4e1.jpg

Jeg en ølentusiast af de helt store og jeg er især glad for de danske specialøl. Derfor havde jeg selvfølgelig også glædet mig til at smage Ærø’s helt egen øl. Og hvad var mere passende end at nyde den på deres eget bryggeri, Rise bryggeri, som ligger midt på øen.

photo IMG_4301_zps47e108f8.jpg

photo IMG_4257_zps798bbcc3.jpg

photo IMG_4190_zpsdfe1b2c4.jpg

Beklager for strandhuse-spam 😉

photo IMG_4288_zps8b4c773a.jpg

photo IMG_4258_zpse80f3153.jpg

photo IMG_4265_zps26377ef0.jpg

En af de smukke gader i Ærøskøbing. Det bliver ikke mere Dansk end det.

photo IMG_4223_zps637a14de.jpg

Og mere standhus-spam..

photo IMG_4273_zps5115725c.jpg

photo IMG_4309_zpsfed33e39.jpg

Hvis I gerne vil se flere billeder, kan I slå et smut forbi min Instagram (@Miekirstinequist) Der er også lidt billeder af den vanvittig gode mad vi fik. Hvis nogen derude skulle have lyst til at tage på samme tur, kan jeg varmt anbefale Ærø’s egen hjemmeside. Der er alt den info man har brug for og virkelig mange gode tips og anbefalinger.

P.S hvis det her indlæg giver dig lyst til at rejse eller tage på sommerferie, så klik lige HER. Du kan nemlig vinde et rejsegavekort på 25.000 kr. Jeg har allerede deltaget 😉